• Domaine : Attestations d'études universitaires en Sciences et Technologies
  • Diplôme : Attestation d'Etudes Universitaires (AEU)
  • Mention : AEU Sciences et technologies
  • Parcours : École Universitaire de Recherche H2O (AEU EUR H2O)
  • Unité d'enseignement : Cinétique physique et chimique des milieux hétérogènes
Code APOGEE : CHM1191M
TAYAKOUT MELAZ
 melaz.tayakout-fayolleuniv-lyon1.fr
04.72.43.18.67

Pré-requis :
First degree (Licence, Bachelor) in a scientific area. In particular, knowledge in chemical kinetics and thermodynamic equilibrium of gas-liquid.
The learning outcomes of the course are:
  • Estabishment of mass and energy balances in open heterogeous system (liquid-gas-solid).
  • Knowledge of mass and energy transfer .
  • Calculation of temperature and concentration dynamics by resolution of the balance equations.
  • Solve Ordinary differential equations (ODE).
The course gives knowledge on open heteregeneous systems (gas-liquid-solid) where take place :
1) chemical reactions
2) mass and energy transfers.
Their dynamics (temperature and concentrations) are determined and calculated by establishement of mass and energy balances. Several exemples of heterogeneous sytems are given in different field as catalytic reactor, greenhouse climate,  tunnel pollution, thermal model of the emperor penguin...
Date de la dernière mise-à-jour : 15/06/2021
SELECT * FROM parcours INNER JOIN ue_parcours ON PAR_ID_FK=PAR_ID INNER JOIN mention ON MEN_ID = PAR_MENTION_FK WHERE PAR_ACTIVATE = 0 AND UE_ID_FK='16318' ORDER BY UE_ID_FK ASC, PAR_ID_FK ASC